08-11 MART 2013 TARIHLERINDE STRATEJI GELIŞTIRME BAŞKANLIĞIMIZIN KOORDINASYON VE İDARI İŞLER DAIRE BAŞKANLIĞI KAMU HIZMETI ENVANTERI EĞITIM TOPLANTISI DÜZENLEMIŞTIR.
Toplantının ilk günü açılış konuşmasını, Strateji Geliştirme Başkanımız Sayın Enver AKSOY, ikinci günü Koordinasyon ve İdari İşler Daire Başkanımız Abdulgani ÖZKAN yapmışlardır.
Toplantı; iki aşamalı olup 145 kişinin katılımı sağlanmıştır. Toplantı sırasında konu ile ilgili öneriler ve sorunlar dikkate alınarak; daha kaliteli, hızlı ve güvenli bir Kamu Hizmeti Envanteri alt yapısı oluşturulmaya çalışılmıştır. Kamu Hizmet Envanteri Projesi kapsamında Veri Giriş ve Veri Onay Görevlileri her birimden ayrı ayrı yetkilendirilmiş olup, bilgilendirme amacıyla Eğitim Toplantısı düzenlenmiştir.Başbakanlık İdareyi Geliştirme Başkanlığından Uzman Habib Tunç, Başbakanlıkta görevli Mehmet Yücel ve Ziraat Mühendisi Nurcan Çakmakçı Eğitim Toplantısında görev almışlardır.
Kamu hizmet Envanteri Projesi İlk defa 2006 yılında Yüksek Planlama Kurulu Kararıyla Yürürlüğe giren Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planıyla gündeme gelmiştir. Kamu Hizmet Envanterinin hazırlanmasında hizmetlerin kolaylaştırılması, etkinleştirilmesi, şeffaflaştırılması ve elektronik ortama aktarılmasında öncelik sıralamasının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Hizmet envanteri Tablolarının kullanılmasıyla beklenen faydanın elde edildiği görülmüş Kamu Hizmetlerinin sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik hazırlanmış ve 31.07.2009 tarih ve 27305 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Kamu Hizmet Envanterinin amaç ve faydaları şu şekilde sıralanabilir:
- Sunulan kamu hizmetlerinin tespit edilmesi(Hangi hizmetlerin ve kapasitelerinin belirlenmesi)
- Hizmetler ile mevzuat dayanaklarının ilişkilendirilmesi(yasal dayanağı olmayan, fiilen yürürlükten kalkan mevzuatların ortaya çıkarılması)
- Hizmetlerin tamamlanma süreçlerinin belirlenmesi(geciktiren noktaların tespiti ve tek bir süreç modelinin çıkarılması)
- Envanter kayıtlarının vatandaşlara ilan edilmesi(doğru yerden eksiksiz belgelerle başvuru ve şeffaflaşmanın sağlanması)
- e-devlet çalışmalarının planlanabilmesi(elektronik ortamda sunulan hizmetlerin internet adreslerinden toplanması, e-devlet projelerinin önceliklendirilmesi)
- Bürokratik işlemlerin tespit edilmesi(gereksiz yazışmaların kaldırılması, imza yetkilerinin alt kademelere verilmesi, başvuru belgelerinin azaltılması)
- Hizmetlerin tamamlanma sürelerinin tespit edilmesi(vatandaşa başvurularının sonuçlanma süresinin bildirilmesi, fiili tamamlama süreleri ile mevzuatta belirtilen sürenin uyumlaştırılması)