İŞİN TANIMI /
AMACI:
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS) ile ülkemizde
tarımsal üretim, tüketim, ithalat, ihracat, stoklar ve fiyatlarla ilgili güncel
veri temin edilmesi, kaliteli veri çeşitliliğinin arttırılması sonucu tarımsal
pazar bilgilerinin analiz ve tahminlerinin yapılması, yapısal sorunların tespit
edilerek, üretim ve tüketim kararlarının oluşmasına katkı sağlanmasına ve tarım
politikalarının belirlenmesinde karar vericilere hızlı ve güvenilir bilgi
desteğinin verilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca dünyada tarımsal üretim yapılan
alan, üretim, talep ve ticaret hacmindeki gelişmeler takip edilerek bu konudaki
veriler derlenerek paydaşların bilgisine sunulacaktır.
TARİHÇE:
639 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile
Bakanlık yeniden yapılandırılarak, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Tarım
Reformu Genel Müdürlüğüne bağlı Pazarlama Daire Başkanlığı kurulmuş olup,
çalışmalar Daire Başkanlığımızın kurulmasıyla başlamıştır.
Pazarlama Bilgi Sisteminin Kurulması
ve İşletilmesi Projesinin ön hazırlık çalışmalarına 2011 yılında başlanmış
olup, 2012 yılı içerisinde proje tamamlanmış ve haziran ayı içerisinde
2013-2015 bütçe hazırlık çalışmalarında proje teklif edilmiştir. Kalkınma
Bakanlığı ile yapılan görüşmeler sonucunda projenin uygulanabilir olduğu
görüşüne varılmış olup, akabinde proje, Bakanlığımız bütçesinin TBMM de kabulü
ile 2013-2015 Yatırım Programında yer almıştır.
YAPILAN
ÇALIŞMALAR:
Uluslararası alanda var olan Pazarlama Bilgi
Sistemleri araştırılarak, PBS Projesi kapsamında yararlı olabilecek konular tespit
edilmiştir. Kamu Kurum ve Kuruluşlardaki Pazarlama Bilgi Sisteminde yer alması
gereken verilerin tespit edilmesi ile ilgili ön çalışmalar yapılmıştır.
DEVAM EDEN
ÇALIŞMALAR:
Proje ile ilgili projeksiyon çalışmaları devam
etmektedir.
HEDEFLER:
- Farklı
kamu kurum ve kuruluşlardaki tarımsal veriler kullanılarak ihtiyacı
karşılayan veri tabanı oluşturmak.
- Bakanlık
yönetim birimleri için pazarlama kararlarının alınabilmesi amacıyla,
tarımsal pazarlamaya konu olacak bilgilerin karar vericilere hızlı, doğru
ve zamanında raporlamalar yapmak.
- Dış
pazarlarla ilgili veriler izlenerek gerekli kararların alınması için
modeller oluşturmak.
- Üretim
ve tüketim kararlarının oluşmasına katkı sağlayacak veriler temin edilip
işlenerek üretim planlaması yapılmasına katkı sağlamak.
- Üretim
ve tüketimde meydana gelen fiyat istikrarsızlıklarına karşı tedbirler
alınmasında bilgi ve işlenmiş veri desteği sağlamak.
- Üreticilerin
ve tarımsal üretici örgütlerinin pazarlama bilgi ihtiyacı karşılanarak
ürünlerine yeni pazarlar bulmasına katkı sağlamak.